Обрати сторінку

Оскільки з 1 серпня 2019 року припинив своє функціонування Hangouts On Air - сервіс онлайн-трансляцій для YouTube то сьогодні ми розглянемо, як можна організувати подібну, а у дечому навіть кращу, трансляцію через сервіс StreamYard.

Отже, ми будемо йти за таким планом:

1. Реєстрація та підключення YouTube-каналу до StreamYard;

2. Створення онлайн-трансляції;

3. Налаштування та можливості вікна трансляції StreamYard;

4. Підключення спікера;

5. Завершення та збереження трансляції.

 

1. Реєстрація та підключення YouTube-каналу до StreamYard

Для реєстрації акаунту переходимо на сайт streamyard.com і натискаємо кнопку Get Started. Вводимо адресу вашої електронної скриньки і натискаємо Get Login Code. На ваш емейл прийде шестизначний код, вводимо його і натискаємо Log In, а потім Onward!. Все, ви зареєстровані.

Після авторизації ви потрапляєте на головну сторінку вашого акаунту і для того, щоб підключити ваш YouTube-канал натискаєте на червону кнопку під іконкою YouTube.

Далі авторизуйтесь у Google-акаунті до якого підключений канал (вводите адресу вашої скриньки та пароль на Gmail і обераєте обліковий запис за необхідності) і вкінці натискаєте Дозволити. Після цього на головній сторінці в стовпчику Destinations (ліворуч) та на вкладці Broadcasts з'явиться підключений YouTube-канал. Вітаю! Ваш канал додано до StreamYard.

 

2. Створення онлайн-трансляції

Для створення онлайн-трансляції натискаємо кнопку Create a Broadcast і заповнюємо поля у виринаючому вікні. В полі Privacy обираємо якою буде наша трансляція - публічною, з доступом за посиланням, приватною або ж тестовою (без створення поста із відео). У полях Title і Description вводимо заголовок та опис трансляції.

Нижче, поставивши прапорець біля Schedule for later, можна запланувати онлайн-трансляцію на певний день та час, а також додати власне зображення до неї.

Після заповнення усіх необхідних полів натискаємо Create Broadcast. Наша трансляція створена і відображається на головній сторінці на вкладці Broadcasts. Тут за допомогою кнопки Enter Broadcast Studio можна перейти на сторінку трансляції, а натиснувши More в меню ми побачимо її найнеобхідніші функції.

За допомогою View on YouTube можна перейти на сторінку трансляції у YouTube (там же можна згенерувати код для вставки трансляції); Invite a guest - згенерувати посилання для інших спікерів; Edit - відредагувати створену трансляцію; Delete - видалити поточну трансляцію.

 

3. Налаштування та можливості вікна трансляції StreamYard

Натиснувши кнопку Enter Broadcast Studio, ми спочатку переходимо у вікно перевірки камери та мікрофону. Увага! Це ще не сторінка трансляції, а лише вікно для перевірки роботи вашої камери та мікрофону!

У цьому вікні за допомогою кнопок Mute і Stop Cam можна вимкнути/увімкнути мікрофон та камеру, а за допомогою кнопки Settings вибрати інші камеру та мікрофон та налаштувати їх. Для переходу у вікно трансляції пишемо власне ім'я та натискаємо Enter Broadcast Studio. При цьому браузер може у вас запитати дозволу на використання мікрофона та камери, натисніть кнопку Дозволити.

Розберемось із налаштуваннями та елементами з яких складається наша сторінка трансляції.

Найбільше темне вікно це вікно де буде відображатись все що відбувається у ефірі трансляції. Нижче розташовані 7 менших вікон, натискаючи на них, можна розташувати вікна спікерів під час трансляції найзручнішим способом. У рядку де знаходиться вікно із підписом Ярослав будуть знаходитись вікна спікерів яких ви зможете доєднати до ефіру вашої трансляції. Щоб вивести спікера у ефір потрібно навести на його вікно, з'явиться напис Add to stream і натиснути на нього. Після цього спікер вийде у ефір вашої трансляції.

Щоб видалити спікера з ефіру потрібно знову навести курсор на вікно з його трансляцією, з'явиться напис Remove from stream і натиснути на нього. Якщо натиснути на маленьку іконку в лівому верхньому кутку то можна вивести у вікні трансляції лише одного даного спікера, це може бути корисно коли спікер виступає із трансляцією екрану або з іншими спікерами і тимчасово потрібно вивести лише камеру однієї людини на весь екран трансляції. Також у правому нижньому кутку за необхідності можна вимкнути мікрофон спікера.

В самому низу сторінки трансляції знаходяться вже знайомі нам кнопки Mute, Stop Cam і Settings, вони виконують все ті ж функції перевірки роботи камери та мікрофону. За допомогою кнопки Share Screen можна запустити трансляцію вашого екрану, Invite генерує посилання для інших спікерів, а Leave Studio повністю вимикає вашу трансляцію.

Зупинимось додатково на функції Share Screen. Після натискання даної кнопки з'являється виринаюче вікно де ми натискаємо кнопку Share Screen.

Далі, якщо ви використовуєте браузер Firefox, у вас в лівому верхньому кутку екрана з’явиться вікно, що запитає дозвіл на використання вашого екрану, натискаємо Оберіть вікно чи екран.

Обираєте Увесь екран і натискаєте кнопку Дозволити.

Якщо ж ви використовуєте браузер Google Chrome, після натискання кнопки Share Screen у вас з’явиться вікно Як показувати екран. Обираєте на вкладці Екран вікно вашої трансляції (так, щоб з’явилась рамка синього кольору) і натискаєте кнопку Надіслати.

Після цього у рядку трансляцій ви, як модератор, побачите трансляцію вашого екрану. Трансляція екрану виводиться у ефір таким же способом, що і вікно трансляції спікера.

У верхній правій частині вікна трансляції знаходиться вже знайоме посилання View on YouTube (перегляд трансляції на сайті YouTube), а також кнопку Go Live за допомогою якої розпочинається показ трансляції. Нижче розташовані вкладки Comments, Banners, Brand і Private Chat.

На вкладці Comments будуть відображатись коментарі до вашої трансляції у YouTube, на вкладці Banners можна створити і вивести у ефір різноманітні текстові банери, у Brand налаштовуються зовнішній вигляд написів та додаткових логотипів, що можна додати у вікно трансляції (деякі з цих функцій платні), на вкладці Private Chat можна спілкуватись з іншими спікерами, при цьому дані повідомлення не будуть бачити відвідувачі.

 

4. Підключення спікера

Для підключення спікера потрібно згенерувати посилання кнопкою Invite і надіслати його спікеру. Після того, як спікер перейде за цим посиланням він потрапить на вище згадане вікно для перевірки роботи камери та мікрофону. Тут він кнопкою Settings може вибрати камеру та мікрофон і налаштувати їх. Далі для переходу у вікно трансляції потрібно написати власне ім'я та натиснути Enter Broadcast Studio. При цьому браузер може запитати дозволу на використання мікрофона та камери, натискаємо кнопку Дозволити.

Увійшовши на сторінку трансляції, спікер бачить його спрощену версію. Основне найбільше вікно це вікно трансляції, нижче розташовується вікно власної камери спікера. Напис You're backstage говорить про те що даний спікер ще не підключений до трансляції. Нижче розташовані кнопки керування камерою та мікрофоном, кнопка увімкнення трансляції екрану і виходу з вікна трансляції. У правій частині сторінки спікера є приватний чат для спілкування з іншими спікерами та модератором трансляції.

Після того, як модератор трансляції підключив спікера до трансляції (натиснув Add to stream) у вікні спікера сірий напис You're backstage зміниться на напис блакитного кольору You're in the show!. Саме з цього моменту спікер може починати свій виступ.

Для того, щоб самостійно від'єднатись від трансляції спікеру потрібно натиснути Remove from stream.

Підключення вікна трансляції екрану для спікера відбувається так само, як описувалось вище.

 

5. Завершення та збереження трансляції

Після того, як ви запустили трансляцію кнопкою Go Live з'явиться кнопка червоного кольору End Broadcast. Для зупинки трансляції спочатку натискаємо на кнопку End Broadcast потім ще раз на таку ж кнопку у виринаючому вікні, а лише потім на кнопку Leave Studio внизу сторінки. Після цього трансляція буде завершена і збережена на вашому акаунті у YouTube.

Знайти запис можна в YouTube Studio вашого каналу у розділі Відео на вкладці Прямі трансляції.

Майте на увазі, що для обробки запису YouTube потрібен деякий час, в залежності від тривалості трансляції цей процес може тривати від 30 хв до кількох годин. На цьому статтю по створенню і налаштуванню онлайн-трансляції через StreamYard можна вважати звершеною, але я вам надам ще декілька порад із власного досвіду ведення онлайн-конференції Ebiz.

 

Поради

1. Якщо на вашій сторінці підключений чат, то за ним буде зручно слідкувати з телефону чи паралельно відкритого невеликого вікна браузера на ноутбуці чи ПК;

2. Створіть тестову трансляцію та заздалегідь протестуйте зі спікерами зв'язок (звук та відео);

3. Детально розкажіть спікеру усі деталі вебінару: орієнтовний час його виступу, коли ви надасте йому посилання на вебінар і коли він має увійти в ефір;

4. Виступи спікерів часто затягуються і наступний спікер, що, наприклад, не слідкує за трансляцією може зайти раніше ніж попередній спікер завершить. Також трансляцію, яку бачить аудиторія та спікери працює із затримкою, тому, якщо ви спробуєте у ефірі повідомити наступного спікера, щоб він заходив він це почує лише через певний час. Щоб подібних випадків не трапилось рекомендуємо працювати зі спікерами через месенджери чи соцмережі.

5. На початку та можливо в процесі проведення вебінару (після зміни спікерів) запитуйте періодично у аудиторії, як вас чути та видно.

6. Якщо у вас трапився, якийсь форс-мажор намагайтесь до останнього уникати припинення трансляції, але, якщо цього уникнути не вдалося заздалегідь підготуйте резервну трансляцію, яку ви зможете швидко розпочати та оновити код трансляції на вашому сайті. Також за допомогою чату тримайте у курсі вашу аудиторію.

На цьому все, бажаю вам успіху і вдалих трансляцій! 🙂